Barwne liście jarmużu są skarbnicą białka, błonnika, witamin - C i K, a także soli mineralnych - zwłaszcza wapnia i potasu, oraz sulforafanu - silnego przeciwutleniacza.

 Niskokaloryczny, bogaty w błonnik i beztłuszczowy.

  Duża zawartość błonnika sprawia, że jarmuż na długo daje uczucie sytości - bez ochoty na podjadanie, a także zwiększa przemianę materii i przeciwdziała zaparciom. Pozwala unormować poziom cukru we krwi.

      Jarmuż zawiera więcej żelaza niż wołowina, czasem można spotkać się z określeniem, że jarmuż jest „nową wołowiną”.

      Dostarcza witaminy K w dawce przekraczającej jej dzienne zapotrzebowanie. Dieta bogata w tę witaminę pomaga chronić się przed nowotworami i chorobami układu krążenia.

      Jarmuż zawiera ponad 45 różnych przeciwutleniaczy, które chronią komórki przed działaniem wolnych rodników.

      Ma silne właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne. Jedna filiżanka jarmużu zapewnia 10 proc. dziennego zapotrzebowania na kwasy tłuszczowe omega-3.

      Potas, wapń, magnez i sód nazywane są „pierwiastkami serca”, zapewniają zdrowie i energię do pracy i wszystkie znajdują się w jarmużu.

     Oprócz witamin A i C, jarmuż dostarcza również witamin B1, B2, B6, E, K, PP.

Zawsze świeżo zerwany znajdziesz u nas dobreznatury.pl


facebook