Marchew ...

Wystarczy zjeść jedną marchewkę dziennie, aby zaspokoić nasze dobowe zapotrzebowanie na witaminę A.

Częste spożywanie marchwi sprawia, że nasza skóra nabiera ładnego koloru, dzięki wit. A traci mniej wody, przez co jest elastyczna i jędrna.

Znaleźć w niej możemy witaminę A, C, witaminy z grupy B, a także witaminę E, H, K oraz PP. Zawiera składniki mineralne takie, jak wapń, potas, sód, żelazo, miedź, fosfor, magnez, cynk i kobalt, kwas foliowy, kwas jabłkowy oraz pektyny.

Dzięki obecności dużej ilości błonnika, marchewka pomaga regulować pracę przewodu pokarmowego, jest sycąca i zdrowa.

Spowalnia procesy starzenia skóry, odmładza i regeneruje skórę, wzmacnia system odpornościowy organizmu, pozwala zachować zdrowe i piękne włosy oraz paznokcie. Zawiera inozytol chroniący przed odkładaniem nadmiaru tłuszczu i cholesterolu.

Poprawia witalność i wigor. Polepsza jakość mleka z piersi i dba o zdrowie kobiet w ciąży.

Możesz jeść ją surową, gotowaną, pieczoną, latem i jesienią tylko umytą, a zimą obieraj ze skórki.

Marchew przechowuj w chłodnym miejscu w lodówce, najlepiej w papierowej torbie, po wcześniejszym odcięciu naci.

czy wiesz, że...

Marchew ma bardzo pożądany wpływ na naszą skórę - delikatnie wygładza zmarszczki i wzmacnia opaleniznę.

 


facebook